Cum si-a batut joc guvernul in aceeasi zi de Transilvania, de Crisana, de Moldova si de Republica Moldova

Acum cateva zile a avut loc prima sedinta comuna a guvernelor Romaniei si Republicii Moldova. In presa s-au anuntat decizii comune, importante, cum ar fi interconectarea infrastructurii Republicii Moldova (o denumire mai corecta ar fi Moldova de Est) cu pseudo-infrastructura din Romania, pentru a lega Republica Moldova de UE.

 

Citez: “De asemena, cele două părţi s-au angajat să caute mijloace de punere în practică a interconectării viitoarei autostrăzi Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni cu infrastructura de transport rutier de pe teritoriul Republicii Moldova, printr-un pod peste Prut la Ungheni.

 

In aceeasi zi, doar in presa locala clujeana, apare stirea ca licitatia pentru mini-tronsonul Gilau-Nadasel/Mihaies a fost suspendata.

 

Cum as interpreta pe scurt aceste doua stiri:

– Guvernul Romaniei are tupeul sa vorbeasca guvernului Republicii Moldovei despre “viitoarea autostrada Iasi-Targu-Mures”, o autostrada care se gaseste nici macar pe hartie, atunci cand Autostrada Transilvania, continuarea ei, aflata in lucru din 2004, este amanata si torpilata de sapte ani de ministrii transporturilor pedelisti (Dobre, Berceanu, Boagiu).

– La Autostrada Transilvania nu se lucreaza deloc, nici la portiunea Brasov Targu Mures, nici la continuarea Targu-Mures-Campia turzii, nici la prelungirea autostrazii existente de la Gilau catre Oradea. Dupa rezilierea contractului cu Bechtel guvernul a promis ca va continua autostrada, de la Gilau/Cluj catre vest, cu un termen absolut nesimtit de realizare, 8km in 6 ani. Acum aflam ca aceasta licitatie peuntru un tronson pricum rusinos de scurt a fost suspendata!!

– Conform informatiilor motivul supendarii licitatiei a fost o contestatie fata de caietul de sarcini din partea unei firme “Drumuri si Poduri Gheorgheni” careia Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC) i-a dat curs. am avut curiozitatea sa caut informatii despre firma contestatara, si am aflat ca este o firma cu 45 de angajati din Gheorgheni/Harghita, care niciodata nu ar fi avut posibilitatea sa construiasca acest tronson. Pentru mine este vorba de o stratagema de a amana si mai mult continuarea Autostrazii Transilvania.

 

In loc de concluzie vorbesc de la sine urmatoarele fapte:

– guvernul Romaniei de trei ani nu mai participa la sedinte comune cu guvernul Ungariei, si nu-si rescpecta angajamentele luate anterior.

– organizeaza mai nou sedinte comune cu guvernul Republicii Moldova (cunoscuta prin faptul ca prietenii politici ai lui Basescu de acolo au mers personal cu autobuse de alegatori la mai multe sectii de votare pentru a-i organiza lui Basescu un scor de 93% la urne, si pentru o rasplata de 100 de milioane de euro), carora le promite autostrada Ungheni-Iasi-Targu Mures, in momentul cand in Transilvania cauta toate subterfugile posibile pentru a nu contrui autostrazile necesare de atatia ani.

 

 

Tags: ,

3 Responses to “Cum si-a batut joc guvernul in aceeasi zi de Transilvania, de Crisana, de Moldova si de Republica Moldova”

  1. mengeleblog Says:

    ai mare dreptate dar pina nu cade Basescu si pseudo guvernul nu se poate face nimic.chiar si in cazul in care cade nu vad prea mult roz.cine poate stii concret ce datorii are tara si daca cei ce v-or urma c-or putea construi ceva.

  2. Ursuletul Francisc Says:

    Singura solutie cit de cit clara ar fi o presiune “cetateneasca” ce-ar trebui exercitata pe toate caile si cu toate mijloacele posibile. Toti circulam spre vest (ca ne ferim de Bucuresti!) si stim cit de amarnic strabatem cei 150 km pina la Oradea. E pur si simplu dincolo de orice ratiune sa construiesti nu stiu ce tronson la Tirgu Mures cind ai putea lega Clujul de iesirea din tara. Ceea ce ar aduce imediat si investitii pe toata lungimea autostrazii, logic, ma refer investitii private, dupa care jelesc handicapatii care ne conduc, generatoare de bani via impozite si taxe catre buget. Dar e tot mai clar ca astia nu vor sa faca NIMIC. Dar nimic.Vor doar sa fure ce se poate.

    • transildania Says:

      Absolut de acord. Cea mai mare urgenta o are continuarea autostrazii catre Oradea si catre granita. Fara ea nu este o autostrada adevarata, orice autostrada trebuie sa fie legata undeva de alta autostrada, iar inc azul acesta, mult mai important, numai terminarea rapida a autostrazii pana la Bors va aduce investitii si crestere economica.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: