“In politica trebuie sa ramai pe principii necompromitatoare – Alegerea primarilor intr-un tur atentat la democratie”

Am urmarit cu interes inregistrarile de la intalnirea de ieri a primarului sectorului 1, Andrei Chiliman, cu bloggerii liberali bucuresteni. Mi-a atras atentia raspunsul clar si transant pe care primarul PNL l-a dat dupa ce a fost intrebat despre alegerea primarilor intr-un tur, introdusa in legea electorala de catre coalitia PD-UDMR-minoritati si tradatori. Vorbele domnului Chiliman imi vorbesc din suflet, si imi confirma ideile pe care le-am exprimat de nenumarate ori. Este cu atat mai remarcabila pozitia domnului Chiliman avand in vedere ca el, sau altii in situatia lui, ar putea zice ca legea le convine pentru ca i-ar favoriza personal. Prin cele exprimate mai jos domnul Chiliman dovedeste ca este un politician adevarat, care pune interesul general inaintea interesului propriu sau marunt, un democrat autentic. Citez:

 

Parerea mea este ca PDL-ul a modificat si va mai modifica legi pentru ca sa-si maximizeze sansele pentru anul viitor. Mie ar trebui sa-mi convina alegerea primarilor intr-un tur pentru ca pe actualele sondaje, pe proiectele si programele pe care le am in curs, nu vad de ce sa-mi pun probleme, dar pana la sfarsit este vorba de principii.

In politica trebuie sa ramai pe principii care sunt necompromitatoare, iar aceste principii au fost incalcate de PD cu nerusinare.

Alegerea primarului in doua tururi de scrutin ii da primarului respectiv o putere de care are nevoie in anumite momente. Puterea nu e a lui, e puterea deciziilor pe care le poate lua. Ori, in momentul inc are in primar este ales cu 20% in fata unuia care a avut 19%, scuzati-ma, dar primarul acela nu are acea putere. Basescu nu ar fi ajuns primar general in anul 2000, ar fi ajuns Oprescu daca s-ar fi jucat in felul asta intr-un singur tur. Deci ma mira ca un primar, un om ca Basescu, care a trecut prin experiente din astea, renunta la principii pentru a da un avantaj partidului lui intr-un anumit moment dat.

Parerea mea e ca aceasta lege trebuie modificata in momentul in care va exista o alta majoritate, pentru ca de fapt este un atentat, inca unul dintre multele atentate la democratia din Romania

 

 

Inca sper ca UDMR-ului ii va veni mintea la cap, si ca aceasta lege, cat si legea care prevede alegerea presedintilor de consilii judetene intr-un singur tur sa fie schimbata in aceasta toamna. Este datoria oricarui parlamentar sa initieze si sa voteze abrogarea aberatiei intr-un tur, si revenirea la doua tururi de scrutin. Pana atunci nu putem vorbi de Romania ca un stat democratic.

Tags: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

