Ultimul bilet pentru mondiale

Imi place mult rugby-ul si m-am bucurat sa constat ca si alti amatori ai acestui sport sunt prezenti in blogosfera. Maine la ora 17 la Lisabona stejarii isi joaca ultima sansa de a mai prinde meciurile de baraj, si un eventual bilet, absolut ultimul, catre Cupa Mondiala din Noua Zeelanda. Au nevoie de o victorie in fata Portugaliei. Si egalul ar fi favorabil, dar in rugby chiar ca nu se poate juca la egal. Cu un meci mai putin disputat (cel amanat cu Spania) se joaca un duel direct, totul sau nimic, si gazdele jucandu-si ultima sansa.

M-am uitat care ar fi traseul pe care l-ar avea de parcurs Romania pentru a nu rata in premiera participarea la mondiale. Ce ar urma presupunand o victorie cu Portugalia. 1. Un meci fara miza cu Spania, dar un bun test in asteptarea primului rival la baraj. 2. Primul rival se va stabili pe 8 mai. Pana atunci se va sti cine castiga divizia direct inferioara, Ucraina sau Polonia, cel mai probabil Ucraina. Pe 8 mai Ucraina (sau Polonia) va intalni Lituania. Castigatoarea acestei intalniri ar urma sa intalneasca Romania intr-o dubla mansa pe 22.5 in deplasare si pe 5.6 la Bucuresti. 3. Odata trecut acest baraj, care pare accesibil, ar urma un nou baraj, de data asta un singur meci acasa (din cauza pozitiei mai bune in rankingul IRB) cu Tunisia, ultima reprezentanta africana ramasa in competitie. 4. Odata trecut si acest hop ar urma al patrulea si ultimul. O dubla partida cu castigatoarea altui baraj, cel dintre Uruguay si locul doi din Asia (probabil nu Japonia). Daca Romania s-ar califica la mondiale ar juca in grupa B impotriva Argentinei, Angliei, Scotiei si a castigatoarei intre Rusia si Georgia. Dar pana acolo ar mai fi un drum lung si in primul rand necesara o grea victorie in deplasarea de la Lisabona.

Profit de ocazie sa adresez cateva intrebari unor bloggeri care au microbul rugby-ului (daca am omis pe cineva imi cer scuze si-l invit si pe el sa-mi raspunda): Mihai Voicu, Adi Zabava, Chinezu, Turambar, Anca Bundaru, Irongates.

1. Un pronostic pentru meciul de la Lisabona.

2. Daca stejarii bat Portugalia si reusesc sa termine pe locul trei, vor trece ei si de Ucraina, Tunisia si Urguguay pentru a se califica la mondiale?

3. Indiferent de rezultatul de sambata, in opinia mea rugby-ul nostru se afla in criza. Pentru prima data Romania nu se califica direct la mondiale, pentru prima data e posibil un mondial fara stejari, Romania nu mai e a saptea forta in rugby-ul european, si alte tari fara mare traditie in rugby ne-au depasit. Ce ar trebui facut ca rugby-ul nostru sa fie iarasi acolo unde i-a fost locul pe plan international?

Raspunsurile mele: 1. Portugalia – Romania 17-20 2. Cu Ucraina/Polonia si Tunisia va fi usor, cu Uruguayul foarte greu, dar daca batem Portugalia batem si Uruguayul si jucam mondialele. 3. Cred ca este nevoie de o restructurare din temelii a competitiei interne, o profesionalizare, si creearea unei noi competitii mai puternice internationale, la care Romania sa participe cu doua sau trei cluburi regionale dar profesioniste, dupa modelul Magners League.

12 Responses to “Ultimul bilet pentru mondiale”

  1. mihaivoicu Says:

    Trebuie sa castigam in Portugalia la cel putin 2 puncte diferenta. I-am batut la mondialele din 2007, dar de atunci nu prea ne-a mai mers. Acum insa, dupa cum i-am vazut pe stejari la meciul cu Georgia, parca sa zic ca vom reusi.
    Nu stiu unde se joaca meciul cu Uruguay, ca restul nu sunt asa grele.
    Ca de obicei in sport, trebuie calculat pe termen lung. Copiii si juniorii adica. Nu vom reusi maine sa facem ceva, un plan pe 5-7 ani insa merge. Mai trebuie bani si popularizare.

    • transildania Says:

      Multumesc pentru raspuns.
      Am facut o greseala in text spunand ca ar ajunge un meci egal, am crezut ca sistemul de punctaj este ca si cel de la Cupa Mondiala, cu patru puncte pentru victorie, dar nu e asa.

      Cu Uruguayul (daca trec de coreeni sau cazahi) ar fi tur – retur. Deci si o deplasare la Montevideo.

  2. Mâine voi avea niște emoții teribile. Hai România! » Chinezu - Un chinez ca tot romanu' Says:

    […] Transildania îmi zice de acest meci într-o leapșă, în care îmi cere și un pronostic. De regulă nu dau pronosticuri. Nu îmi place. Căci pronosticurile înseamnă calcul rațional. Iar eu nu pot să fiu rațional când vorbesc de naționala României la rugby 🙂 Eu gândesc cu sufletul acum, cu inima și așa-zisul meu pronostic nu poate fi decât victorie! […]

  3. Anca Says:

    Iti raspund de indata ce pun pe picioare noul blog. Multumesc 🙂

  4. Adi Zăbavă Says:

    Meciul de maine mi se pare crucial si cred ca o victorie ne va aduce moral, moral cu care putem trece si de celalalte echipe. E adevarat ca Uruguay e o echipa dificila insa cred ca suntem capabili sa-i depasim. Dupa ce-a fost in meciul tur cu Portugalia nu pot sa nu ma gandesc decat la o victorie. Daca atunci Portugalia ne-a batut in ultimile secunde, iar echipa Romaniei era intr-o cu totul alta componenta, maine nu vad ce ne-ar opri sa castigam.

  5. A fost odată în România…(3) « Dispecer Blogosferă Says:

    […] C, Dan P, Gabriela, Flavius, ISU, Jurnal, Lilick, Roxana, Sebra, Simion, Teo, Transildania, Vania, […]

  6. Alte măşti, aceeaşi piesă… « Dispecer Blogosferă Says:

    […] Nea Costache, Nenea Lars, Octav, Palat, RoPolitica, Pe surse, Roxana, Sebra, Sibilla, Simion, Teo, Transildania, Vania, […]

  7. online Says:

    de ce nu:)

  8. Despre rugby « Anca Bundaru : Blog de dat cu capul Says:

    […] ramas datoare cu o leapsa despre rugby. Cum meciul cu Portugalia a trecut, va voi da pronosticul meu pentru cel cu Spania, […]

Leave a comment