Continua dezinformarea rusinoasa in media germana – caz special ARD

La o saptamana dupa referendum am fost curios sa caut cele mai actuale stiri despre evenimentele din Romania. Nu am gasit multe. Dar asta nu inseamna ca nu continua dezinformarea in media germana (mi-a lipsit timpul pentru a analiza ce a fost in alte tari).

In primele doua zile dupa referendum, luni si marti saptamana trecuta, media din Germania a trambitat pe cat de rasunator, pe atat de mincinos, stirea ca referendumul a esuat. Cand stiau si ei ca validarea sau invalidarea referendumui urma -atunci- sa fie pronuntata miercuri de catre Curtea Constitutionala. Incepand de joi, cand CCR a amanat pronuntarea pentru data de 12 septembrie/31 august, nicio publicatie sau radioteleviziune, nu a actualizat informatia. Fireste, si dezinformarea prin tacere sau omisiune, este tot dezinformare, asa cum a dovedit si tacerea sfinta, omerta-ul mediei germane, din ultimii patru ani, fata de tot ce s-a intamplat in Romania (ordonante de urgenta, legi neconstitutionale, guvernare fara majoritate, modificarea regulamentelor parlamentare, asumari de raspundere, dinamitarea parlamentarismului, politizarea alocarii banilor in teritoriu, coruptia si clientelarizarea generalizata, legile impotriva restituirii proprietatilor si despagubirii expropriatilor sau victimelor comunismului, depasirea atributiilor presedintelui, etc. etc.)

Cei putini care relateaza ceva sunt exceptia care confirma regula, si mi se pare foarte trist ca este vorba tocmai de corespondentii radioteleviziunii publice ARD, care de la Viena mint din nou depre actualitatea din Romania.

In general, si in pofida acestei prestatii jalnice, pentru mine ARD ramane o sursa media foarte profesionala, si credibila. ARD (Cooperativa radioteleviziunilor publice regionale din Germania) opreaza primul canal de TV public, si toate posturile de radio publice, la nivel national si regional din Germania. Este organizat descentral prin colaborarea celor noua posturi regionale. Standardele BBC sunt indeplinite ireprosabil de cateva dintr ele, de exemplu de NDR,  postul public comun a patru regiuni din nordul Germaniei.

Este de-a dreptul rusinos cum incalca toate normele ARD, un singur studiou de corespondenti, ARD Studio-Südosteuropa, cu sediul la Viena. Acest studiou este responsabil de toate dezinformarile preluate pe urma pe toate posturile radio TV, si pe internet de ARD.
Dupa ce inaintea referendumului, si in primele doua zile dupa o corespondenta a acestui studio a dezinformat in mod cras in toaate relatarile despre Romania, ultima mostra este foarte recenta:

Un alt ziarist de la studioul din Viena tocmai sustine, preluat pe internet si in radioul public german, urmatoarele:

– “Viktor Ponta (sic!) – In Rumänien mit dem Referendum gescheitert (sic!!)”: “Viktor Ponta – care a esuat in Romania cu referendumul”, cand asupra validarii sau invalidarii nu s-a luat nicio decizie.

– “mit dem Ponta seinen Widersacher Basescu aus dem Präsidentenamt fegen will” – “prin care Ponta vrea sa-l alunge din functie pe adversarul sau Basescu” – Manipulare prin omisiune, de parca Ponta singur vrea sa scape de Basescu, si fara nicio referire la votul din Parlament, si la rezultatul referendumului 87% DA, 7,5 milioane de voturi, inclusiv majoritatea zdrobitoare a votruilor din Gemania.

– “seinen Frontalangriff auf demokratische Grundregeln” – “atacul sau (al lui Ponta) frontal la principiile democratice.
Pe final argumentul forte:

– “Er kapert das Verfassungsgericht und besetzt es mit seinen Leuten. Wie sein Vorbild Orban in Ungarn” – “(Ponta) Sechestreaza Curtea Constitutionala si o ocupa cu oamenii sai, la fel ca idolul sau Orban in Ungaria (SIC!!!)” –
Nici macar propagandistii platiti ai lui Basescu din Romania si din afara ei nu au reusit sa dezinformeze in asemenea hal cu atat de putine cuvinte.

Este de-a dreptul scandalos ce-si permit cei trei patru ziaristi cazati la Viena, platiti din bani publici. Trebuie stitu ca in rest au reteaaua cea mai completa si profesionista de corespondenti si jurnalisti. La Paris, Londra, Bruxelles, Madrid, Roma, in Sua au cate 10 corespondenti permanenti (cate unul pentru televiziune, radioul national, fiecare radio regional), si toti informeaza pe cat de obiectiv, impartial si interesant posibil.

Spre deosebire, studioul pentru Europa de Sud-Est, are trei sau patru ziaristi, care se ocupa impreuna de nu mai putin de 12 tari, la gramada Ungaria, Slovacia, Romania, Bulgaria, Slovenia, Croatia, Serbia, Montenegro, Kosovo,  Bosnia, Muntenegru, Macedonia, Republica Moldova. Niciunul dintre acesti corespondenti nu se afla permanent la Bucuresti. Care dintre ei (si daca vreunul) vorbeste limba romana, si din ce surse isi preiau informatiile ramane o mare necunoscuta.

UPDATE: Articolul a fost preluat de Cotidianul.

13 Responses to “Continua dezinformarea rusinoasa in media germana – caz special ARD”

  1. berenger1 Says:

    da, corect. cat de nerusinati strainii astia. numai minciuni de capul lor, nimic nu e adevarat. totul e o facatura impotriva imaculatei tari si imaculatului guvern.
    http://www.lefigaro.fr/international/2012/08/06/01003-20120806ARTFIG00347-la-crise-politique-s-aggrave-en-roumanie.php

    • transildania Says:

      Din partea mea Le Figaro poae sa scrie orice, si-a pierdut orice credibilitate. Am mai scris despre Le Figaro aici:
      https://transildania.wordpress.com/2012/07/08/le-figaro-si-presa-popularilor-europeni-o-insulta-gretoasa/

      Este un ziar aflat in proprietatea unui condamnat penal definitiv, si care a fost transormat de acesta intr-o fituica de partid a UMP (partidul lui Sarkozy, alt cercetat penal, membru PPE). Intra te rog in link si vezi cum insasi radactorii si jurnalistii de la Le Figaro au protestat fata de incalcarea valorilor jurnalistice de catre sefia redactiei lor. In urma unei intruniri a intregului corp redactional au adresat conducerii ziarului o plangere in care reclama faptul ca Le Figaro isi incalca propriile principii, ca opiniile sunt cenzurate.

      Este mult mai scandalos insa cand asemena manipulari vin din partea unui post public de radio-TV.

      • berenger1 Says:

        adevarul ca esti bun la intocmit dosare de cadre…

        • transildania Says:

          Nu este vorba de niciun dosar de cadre, este purul adevar, sunt informatii publice care se gasesc pe internet in cinci minute.
          Daca respectivii ar informa corect fii linistit ca i-as lauda in cele mai frumoase cuvinte, indiferent carui partid sau carei doctrini sunt afiliati.

        • berenger1 Says:

          ar fi interesant daca ai publica comentariile pozitive la adresa actualului guvern de prin presa straina…

        • transildania Says:

          sunt destule, cauta-le si le vei gasi. De publicat public mai intai minciunile si dezinformarile nerusinate.

        • berenger1 Says:

          raspunsul pe care-l asteptam🙂. totusi, hai, te rog, numeste un articol laudativ la adresa guvernului ponta. iar pana atunci, demasca-i si pe astia: http://www.repubblica.it/esteri/2012/08/09/news/romania_negazionista-40638995/?ref=search

        • transildania Says:

          Vali Plesca, esti de-a dreptul ridicol, Basecul atat de apreciat de tine a facut apologia crimnalului de razboi fascist dictatorul Ion Antonescu, scrie-ke tu alora de la Repubblica, si informeaza-i.
          In alta ordine de idei articole laudative nu au cum sa existe dupa 3 luni de guvernare, si in niciun caz din partea unei prese care nu a scris nimic despre ce s-a intamplat in romania in ultimii 5 ani. Arata-mi tu un articol laudativ fata de basescu, sau despre guvernul ungureanu, sau despre guvernele boc din ultimii 3 ani…

        • berenger1 Says:

          ho, tata, ce te-ai inflamat? faptul ca imi scrii numele real te ajuta cumva in argumentatie?
          si apoi, cand sa te cred? cand scrii asta: „sunt destule, cauta-le si le vei gasi.” sau cand scrii asta: „articole laudative nu au cum sa existe dupa 3 luni de guvernare”
          si mai mult, esti in stare sa pastrezi un fir al discutiei (sa nu faci sofismul descoperit de aristotel acum 2500 de ani, numit ignorarea tezei) si sa vorbesti la tema, despre reflectarea in presa a guvernului ponta adica? nu de alta, dar (stiu, spre mirarea ta) faptul ca basescu l-a laudat pe antonescu (ion, bineinteles), ca si oricare alta fapta rea a lui, nu scuza ineptiile lui sova sau orice alta problemuta antidemocratica a guvernarii usl.

        • transildania Says:

          poate nu esti sigur cine ti-e tatal eu nu sunt. eu sunt sigur ca mereu schimbi subiectul. Ce articole postez aici tine doar de mine, in niciun caz nu scriu la comanda unui troll, care acum doi ani dupa manipulari asemantoare promitea ca se retrage de pe acest blog, pentru a reveni acum cu alt nume. Cand va fi momentul voi posta ceea ce e necesar. Nu exista nicio problemuta antidemocratica, calficari gratuite nefondate si neargumentate se pot citi pe evenimentul zilei, adevarul, romania libera. Aici nu e loc de manipulari penibile, chiar daca la bucuresti se practica, si sunt platite pe bani grasi.

        • berenger1 Says:

          esti maret, tata

  2. adrian Says:

    Pentru astia ar trebui sa existe premiul “Pulitza” pentru presa …

    • transildania Says:

      Repet, ARD, cu exceptia celor de la Viena, are o reputatie jurnalistica excelenta. Tocmai de aceea efectul pe care-l poate avea o asemenea dezinformare in randul celor 80 de milioane de germani, care citesc si isi formeaza cu bunca credinta parererea, poate fi devastator. Voi incerca sa sciu o nota redactorilor sefi de la ARD, care probabil nici ei nu stiu cum isi bat joc unii ziaristi de publicul din ambele tari.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: