“Toți românii au nevoie de Autostrada Transilvania”

Comunicat al senatorului Cornel Popa, proaspat ales in functia de presedinte al Consiliului Judetean Bihor:

 

Se împlinesc azi 11 ani de la Întâlnirea de la Oradea, care a lansat proiectul ce este cunoscut ca și Autostrada ”Transilvania”. Pe 23 iunie 2001, parlamentari și președinți de Consilii Județene din toată Transilvania, parlamentari și președinți de Consilii Județene din două județe din Ungaria, precum și demnitari guvernamentali din cele două țări, au semnat ”Declarația de la Oradea”, prin care cereau Guvernului României să acorde prioritate maximă construirii unei autostrăzi care să lege România de Europa de Vest și să traverseze Transilvania.
Ideea de la care am pornit, când am organizat acea întâlnire, era că autostrada va aduce o dezvoltare economică explozivă de-a lungul întregului ei traseu, pentru că este un element de infrastructură ce facilitează și stimulează relațiile comerciale internaționale. Din păcate, când alte țări construiesc autostrăzi în cel mult 5 ani, noi nu reușim să o facem nici în 11 ani.

 
Cred că este timpul să lăsăm la o parte diferendele prezentului, să privim în viitor și să ne concentrăm pe realizarea proiectelor de importanță națională. Chem toate forțele politice să se unească în jurul proiectului Autostrăzii ”Transilvania” și să sprijine finalizarea lui într-un termen cât mai scurt. Acesta nu este doar interesul bihorenilor sau al transilvănenilor, este interesul întregii națiuni. Dacă Transilvania își accelerează ritmul de dezvoltare economică, întreaga Românie are de câștigat.

Oradea, 23 iunie 2012
Senator Cornel Popa
președinte al Consiliului Județean Bihor pentru următorii 4 ani

Nu pot decat sa subscriu. Autostrada Transilvania este singura salvare, singura solutie pentru a aduce investitii, bunastare si un trai decent, nu doar in Transilvania, si in Moldova (fara Autostrada Transilvania nici Moldovele -cea occidentala si cea de peste Prut- nu vor avea niciodata o legatura cu Europa) si in toata Romania.
Autostrada Transilvanie este si va ramane cea mai importanta tema pentru Transilvania, si ma bucur ca domnul senator Popa reaminteste de ea.
PDL-ul cu un prim ministru “clujean” in ultimii trei ani, si cu ministrii ai transporturilor in 7 din ultimii opt ani, a ingropat Autostrada Transilvania.
Acum Autostrada Transilvania a devenit o tema si o prioritate liberala. Dupa alegerile locale si judetene din 10 iulie candidati ai PNL (in cadrul USL) au castigat presedentia Consiliilor Judetene din Bihor, Cluj (prin Horea Uioreanu), Mures si Brasov, adica pe intreg traseul Autostrazii Transilvania. Cornel Popa si Horea Uioreanu au facut nenumarate demersuri pentru continuarea rapida a autostrazii. In plus noul ministru al transporturilor este un satamarean, alt ardelean dintr-un judet castigat de PNL.

 

Autostrada Transilvania langa Cheile Turzii

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

8 Responses to ““Toți românii au nevoie de Autostrada Transilvania””

  1. Autostrada Transilvania | Radu Zlati - Partidul National Liberal Says:

    […] Dan Clusiensis imi trimite un articol postat pe blogul propriu Transildania. Articolul se numeşte “Toţi românii au nevoie de Autostrada Transilvania” şi este prilejuit de către o declaraţie din 23 iunie a senatorului Cornel Popa. Dan surprinde […]

  2. Andy Tanase Says:

    Ce demersuri au facut mult-stimatii presedinti de Consilii Judetene?
    Sau ministrul satmarean al Transporturilor, cu adanci competente in probleme legate de autostrazi? Pana una-alta, singura “realizare” de la schimbarea macazului a fost amanarea licitatiei pentru lotul ala minuscul de 9 km, intre Gilau si Nadaselu. Pe care, apropo, nea Boc, clujeanul cu ghilimele, a fost cel care a lansat-o… E adevarat, e un lot mic ca el, dar macar e ceva, pe cand de la ceilalti, numai vorbe… Si contracte “beton”, ca cel cu Bechtel, una din marile impliniri ale guvernului Nastase. Pariez ca esti unul care ii plange acum de mila distinsului condamnat “politic”… Vrei autostrada Transilvania? Cel mai important tronson il gasesti in garajul din Zambaccian… Restul, peste vreo cativa ani, in podurile caselor alora de ii insiri mai sus…. Sal’tare si la buna vedere!

    • transildania Says:

      vad ca hranirea testoaselor lui apostu si lansarea de pesti in lacuri produce satisfactii nemarginite care duc la cresterea peste limite a tupeului- Asa ca sa o luam pe rand:

      1. Contractul “atat de pagubos” cu Bechtel a fost de 2 miliarde de euro pentru toata autostrada oradea brasov, peste 400 de km.
      2. PDL condus de boc si ministrii pd ai transporturilor au oprit lucrarile pentru cel putin doi ani pentru a renegocia pretul nefavorabil. In cele din urma, dupa “renegocierea in interesul Romaniei Transilvaniei Clujului” s-au facut 55 de km pentru UN MILIARD DE EURO! Adica pentru jumatate din pretul initial s-a facut o optime din traseu.

      3. guvernul Boc a reziliat, dupa ce a platit bachtel la pret de patru ori mai mare, contractul.

      4. Tronsonul suplacu de barcau – oradea, la care lucrarile au inceput din 2005 si care era aproape de finalizare nu a mai primit bani si a fost lasat sa se autodistruga.

      5. Tronsonul gilau-suplacu de barcau nu a fost nici macar scos la licitatie de catre guvernul boc, nici macar cei 9 amarati de km care nu folosesc la nimic fara continuarea autostrazii.

      6. Radu Berceanu, ministru al transportuirlor si subaltern al lui Boc a spus ca “autostrada Transilvania a fost si este o prostie”

      Boc nu a taiat doar autostrada transilvania, a cosit si centura adevarata a Clujului, din acest motiv Clujul este ocolit de investitori subdezvoltat economic, si un dezastru urbanistic si rutier. Succes in continuare la taiat panglici pentru drumuri, spitale de urgenta, zone pietonale, centuri si autostrazi inexistente, si spor la hranit testoase si pesti…

      • Andy Tanase Says:

        Amice, nu vad legatura cu testoasele, dar se incadreaza in logica raspunsului tau care schioapata serios. Contractul cu Bechtel a fost pagubos inca de la inceput, in primul rand ca s-a mers pe varianta incredintarii directe, fara licitatie, apoi din cauza finantarii de la buget, cea mai paguboasa dintre toate solutiile posibile, pentru ca nu au fost prevazute standarde de cost si nu in ultimul rand pentru ca americanii erau platiti si cand stateau, fara sa munceasca, cu sume consistente. E adevarat ca re-negocierea din 2005 patronata de ministrul PDL Dobre (un ministru mediocru in opinia mea, la fel ca si Berceanu si ca prietenul tau Silaghi, pana acum, Doamne ajuta sa n-am dreptate…) n-a adus nicio imbunatatire, insa oricum mare lucru nu aveai ce sa imbunatatesti la un contract defavorabil din start partii romane. Pe de alta parte insa, rezilierea negociata de d-na Boagiu, cu prevederea standardelor de cost pentru sectoarele incepute, cu termene pentru finalizarea acestora si cu posibilitatea scoaterii la licitatie a celorlalte tronsoane catre terti a fost o solutie profesionista, care da practic posibilitatea ca lucrarile sa fie continuate. Mai mult, ca urmare a acestui demers, ministrul Nazare a reusit sa includa o parte din autostrada Transilvania, respectiv tronsonul CT-Tg.Mures, in reteaua principala TEN-T, eligibila la co-finantarea cu fonduri europene. A fost demarata licitatia pentru Gilau-Nadaselu si pregatita cea pentru CT-Iernut. Acestea pot fi numite demersuri pentru continuarea autostrazii… Demersuri pe care nu le vad continuate la prietenii tai liberali, ca despre asta a fost vorba de la inceput, nu? In afara de vorbe, vezi si remarca “ministrului satmarean” – continuam autostrada Transilvania spre granita – genial, ce sa zic, altceva, concret? Pana acum doar amanarea in doua randuri a licitatiei pentru Gilau-Nadaselu si cam atat. Fapte, amice, nu vorbe, nu politica… Ai grija, testoasele se mostenesc de la o stapanire la alta si din pacate devin din ce in ce mai grase, indiferent de cine le patroneaza…

        PS Tronsonul la care faci referire, Suplacu de Barcau-Bors, nu a fost niciodata aproape de finalizare, stadiul fizic de executie era in aprilie 2012, conform CNADNR, de 49%. Si tot pentru informarea ta, tronsonul Gilau-Nadaselu este esential pentru al lega, prin DN1G-DN1H, sectorul de autostrada CT-Gilau de Suplacu de Barcau – Bors si a oferi astfel o alternativa de trafic la DN1 Cluj-Bors. Uite-te si tu pe o harta… Fara Gilau-Nadaselu, tronsonul de-i plangi tu de mila, de la Suplacu de Barcau la Bors va fi intr-adevar complet inutil in 2013 cand va fi gata, daca va fi… Adica daca prietenii tai vor impinge banu’… Daca mai ramane ceva de la redus impozite, taxe, TVA si marit pensii si salarii… Sa vad intai asta si pe urma o sa recunosc ca da, au facut si ei “demersuri”…

  3. Andy Tanase Says:

    Amice, am crezut ca putem avea o dezbatere de idei, dar se pare ca apartenenta ta politica iti intuneca ratiunea si buna crestere. Eu ti-am raspuns civilizat, argumentat, dar tu nu te poti desprinde de partizanatul politic si nu poti discuta rational, pe fapte, asa ca, in ton cu liderii politici la moda, pe care simt ca ii admiri, dai cu barda in lipsa argumentelor, vii cu dezinformari si spui ca tot eu sunt cel care minte. N-am sa ma cobor la nivelul discursului tau, insa am sa punctez, din nou, concret, anumite aspecte.
    Faptul ca s-a platit 1 miliard euro pe 56 km executati este rezultanta directa a contractului initial incheiat cu Bechtel. Statul, indiferent de cine a fost la putere, nu a avut de unde sa plateasca banii pe care s-a angajat sa-i bage in proiect, s-au adunat restante, penalitati, majorari de intarziere care au umflat astfel pretul la cifre astronomice. Prin renegocierea din 2005 singura modificare acceptata a fost aceia ca s-a trecut proiectarea de la Bechtel in sarcina statului roman, dar nu s-a umblat la alte clauze, cele legate de costuri, pentru ca acest contract era atat de “bine” facut pentru Bechtel incat nu puteai sa modifici nimic, singura solutie fiind rezilierea amiabila, de care americanii nici nu au vrut sa auda. E adevarat, Dobre, care era un tampit, a crezut ca daca nu plateste doua-trei transe catre Bechtel, acesta se va lasa pagubas si va fi de acord cu rezilierea, dar nu s-a intamplat asa, prosti ar fi fost daca o faceau, ce naiba, le veneau bani si cand stateau. E adevarat, de atunci a inceput sarabanda penalitatilor, dar niciun guvern, indiferent de culoare, si ma refer aici si la perioada cand era “in-charge” prietenul tau Tariceanu, nu a avut vointa sa indrepte lucrurile, dimpotriva. Iata, de pilda, din privatizarea BCR s-au incasat 3,75 mld euro, dar guvernul liberal de atunci, in loc sa foloseasca acesti bani pentru investitii, bunaoara, pentru a sterge datoriile istorice la Bechtel si a finanta noi tronsoane pe Autostrada Transilvania, a preferat sa cumpere voturi pompand in mariri de salarii si pensii. Nu spun ca altii au fost mai buni, pe mine nu ma intereseaza politica, ci “demersurile” – ca sa te citez – concrete facute pentru constructia de autostrazi.
    Din acest punct de vedere, obiectiv vorbind, si cei care au reprezentat PNL-ul atunci cand ati fost la putere sunt restantieri. Si ministrul transporturilor din acea vreme, Orban, poate fi trecut in galeria mediocrilor. Nu numai ca a venit cu ideea desteapta “sa facem drumuri expres, nu autostrazi”, nu numai ca a nu a facut la timp acreditarea autoritatii de management pentru proiecte cu finantare europeana, intarziind cu aproape doi ani demararea constructiei de autostrazi pe culoarul 4 (Sibiu-Nadlac, care este tot in Transilvania si cel putin la fel de importanta ca autostrada Bechtel, in plus finantata 85% din bani europeni), dar nu a inaugarat in timpul mandatului sau decat 15 km de autostrada si niciunul pe A3. In schimb, asa cum ti-am explicat ieri (si vad ca n-ai avut obiectii), cei doi ministrii, Boagiu si Nazare au facut intr-adevar ceva concret pentru aceasta autostrada: unul a reziliat un contract care atarna ca piatra de moara pe gatul statului roman si a dat posibilitatea sa se liciteze transparent sectoarele neincepute si sa se termine la standarde de cost clare sectoarele in lucru, iar celalalt a reusit sa obtina posibilitatea co-finantarii europene din 2014 a unor sectoare din aceasta autostrada. Mult mai mult decat ministrul vostru Orban, decat Berceanu sau Dobre… Si ce daca erau PDL-isti? Oamenii si-au facut treaba… Iar voi deocamdata doar vorbiti, cu Silaghi in frunte… Nazare obtinuse includerea in reteaua TEN-T dupa doar o luna de mandat, voi, in afara de maxime si aforisme, ce alte “demersuri” ati facut?
    Si ca sa lamurim si aspectul cu ruta alternativa Cluj-Bors: de la Nadaselu la Ip, acolo unde incepe drumul de legatura cu A3 sunt 104 km, conform Google Maps, iar sectorul Suplacu de Barcau-Bors, are, asa cum banuiesc ca stii, 64 km, adica in total cca 170 km. Cei 104 km sunt pe DN1F si DN1H care sunt recent reabilitate (DN1F) sau in curs de reabilitare (DN1H) deci in stare foarte buna in 2013, la inaugurarea tronsonului de autostrada. Iar de la Gilau la Bors, pe DN1, sunt 150 km (tot Google Maps). Adunand la ruta prin Nadaselu cei 9 km de autostrada din centura Cluj ar fi vreo 180 km (din care 73 autostrada) vs 150 Km de DN. Ti se mai pare ca nimeni nu ar alege aceasta varianta? Eu unul as face-o… Iar daca traficul greu, peste 7,5 t ar fi obligat sa foloseasca ruta prin Nadaselu, as alege DN1 care insa, in lipsa traficului greu, ar fi drum de voie…

    PS1 Pana si prietenul tau liberal Radu Zlati e mult mai realist in ceea ce priveste perspectivele autostrazii, deci se poate sa fii implicat politic si sa judeci cu obiectivitate, probabil tine de orizontul si de bunul simt al fiecaruia…

    PS2 Mi-ai transmis o litanie de articole cu conotatii politice care nu au nimic de-a face cu constructia de autostrazi. Daca chiar vrei sa te documentezi despre aceasta problema iti recomand un forum obiectiv si apolitic, unde niste baieti destepti (la propriu, nu din aia de-i finanteaza prietenii tai sefi de consilii judetene prin contracte preferentiale) discuta tot ce se poate discuta sub acest aspect:
    http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=1984
    Citeste, vezi ce zic si altii despre autostrada Transilvania, istoric, perpective, judecati si mai discutam cand o sa ai ceva concret de zis, nu doar propaganda de partid…

  4. Juji Says:

    1.Nu Boc a inghetat autostrada Bechtel – ci preturile uriase ascunse sub diferite clauze pe care doar A. Nastase le stie.
    2. Agitatia care se face in jurul sustinerii acestei autostrazi – tine de tipicul PNL – de campanie electorala tip gargara – in care se bate la nesfarsit apa in piua – fara vreo finalizare.
    3.Acum probabil se spera renegocierea spagilor din moment ce pretul renegociat al autostrazii s-a injumatatit, inghetarea celorlalte autostrazi pentru care exista finantare din bani europeni si detrnarea acestor fonduri spre programe populiste – in vederea mituirii electoratului cu 2 clase – noii sustinatori ai PSD-L.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: