Sandu, Nationala de fotbal, aurul si cianura – cum se poate cumpara orice si oricine

Pe scurt, despre ce este vorba, inainte de a va invita sa urmariti clipul si materialiul:

 

Este cunoscut faptul ca Rosia Montana Gold Corporation, cu foarte multi bani de la “investori de bine” de pe bursele nordamericane a cumparat 90% din media nationala, 95% din media clujeana si transilvana pentru a face reclama proiectului minier de la Rosia Montana. Mai recent compania sus-mentionata a inceput sa cumpere si imaginea unor cluburi sau federatii de sport, pentru a-si face reclama, inceputul l-a facut Federatia Romana de Rugby, au urmat clubul CFR Cluj, si clubul de baschet Mobitelco Cluj.

Pentru ca banii, indeferent de provenienta si intentie, sunt o mare atractie pentru foarte multa lume, Mircea Sandu, presedintele Federatiei Romane de Fotbal, s-a gandit “cum sa raman tocmai eu pe dinafara” si i-a cautat pe cei de la RMGC pentru a e oferi o cerere de sponsorizare.

 

Numai ca, din greseala, a trimis cererea sa tocmai organizatiilor activistilor care vor sa salveze Rosia Montana. Aceia din urma au pus la cale un plan prin care sa exploateze la maxim aceasta gafa, si sa afle la ce ar fi dispusa sa faca FRF pentru bani. Au stabilit o intalnire pentru a discuta detaliile “contractului” si au fost primiti la Bucuresti la sediul FRF, inregistrand convorbirea cu Mircea Sandu (supranumit “Nasul”).

 

Intre altele, Nasul:

– s-a declarat de acord ca FRF sa promoveze RMGC prin spot-uri publicitare in care jucatorii nationalei beau apa dintr-un lac cu cianura si se antreneaza fugind in jurul acestui lac.

– s-a obligat sa poarte grija ca toate bannerele suporterilor care vor salvarea Rosiei Montane sa fie interzise pe stadioane, si cenzurate la TV.

– a declarat ca el trebuie “sa produca” (bani, din orice sursa), si ca “de murit oricum toti murim”, adica nu are importanta daca murim prematur oraviti sau din alte cauze, si n a avut nimic de obiectat cand falsii manageri ai RMGC au tot mentionat ca scopul este de aface reclama pentru “asa-zisele locuri de munca” de la Rosia Montana.

– s-a declarat in principiu de acord sa fie cumparat si personal precum Razvan Theodorescu, Bogdan Naumovici, sau Corina Vintan, lobbyista RMGC, fosta purtatoare de cuvant al lui Mihai Ungureanu, si posibila viitoare purtatoare de cuvant al Guvernului (Aici am gasit cateva informatii: “Corina Vinţan a fost purtător de cuvânt al lui Mihai Răzvan Ungureanu, când acesta a fost ministrul afacerilor externe, în timpul guvernului Tăriceanu. Deţine o firmă proprie de comunicare şi lobby, numită „Links Associetes”. Prin  firma sa asigură serviciile de consultanţă în proiectul „Roşia Montană Gold Corporation”, proiect susţinut de Traian Băsescu. A mai fost implicată în candidatura Elenei Băsescu la Parlamentul European, precum şi în promovarea brandului de ţară al României. Vinţan a mai fost manager de proiect pentru  Summitul NATO, la German Marshall Fund, director executiv la „Evenimentul zilei” şi director de PR la Saatchi&Saatchi, firmă de PR.”)

 

Va rog sa vizionati acest scurt clip si sa cititi acest reportaj.

 

 

 

Tags: , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: