Material excelent despre Ioan Ovidiu Sabau

Semnat de Alin Fornade in Ziua de Cluj. Merita citit integral. Cateva fragmente:

“Cum sunt părinţii tăi? Înalţi?”. Antrenorul îl priveşte neîncrezător pe puştiul firav din faţa sa. “Sunt mici”, răspunde cu glas scăzut copilul. “Asta nu e prea bine. Hai, să te vedem ce ştii! Te voi urmări în vacanţă”, continuă bărbatul şi fluieră scurt începutul şedinţei de pregătire. Adolescentul din Valea Florilor intră hotărât la minge, doar era călit pe maidan, unde înfrunta băieţi cu cinci ani mai mari.

La o astfel de miuţă l-a remarcat un verişor, electrician la Sanex. “Ai talent. Te duc la «U»”. Când vacanţa s-a terminat, Alexa Uifăleanu nu l-a mai lăsat pe copilul plăpând să plece. “Aşa am ajuns în 1982 la Universitatea. Eram în clasa a VII-a la Şcoala Generală 2 din Câmpia Turzii, jucam la juniori fără să fiu legitimat. M-am mutat cu şcoala la Cluj, pe strada Horea, la Generală 8. Plecam dimineaţa, la 06:30, din Valea Florilor, mă întorceam acasă seara, la 21:30”, povesteşte fostul “navetist” Ioan Ovidiu Sabău.

N-am lipsit la nici un antrenament, chiar dacă eram bolnav, chiar dacă ningea. După ce Uifăleanu a trecut secund la prima echipă, grupa sa a preluat-o Szoboszlay. Ştia de situaţia mea grea, a avut grijă de mine. Practic, m-a înfiat. Mă lua la el acasă, primeam mâncare caldă. Bugetul meu pentru o zi era de 12 lei. Mergeam cu naşul pe tren, cu 6 lei, 3 la dus, 3 la întors. În apropierea gării era un restaurant numit Simplon. Cu 5 lei îmi cumpăram o chiflă şi două ochiuri cu spanac. Era o mâncare foarte bună. Mai îmi luam un corn la şcoală, în pauză”.

Nicolae Szoboszlay l-a influenţat pe tânărul mijlocaş. Era un antrenor riguros, atent la disciplină şi conectat la metodele de pregătire moderne. “Eram foarte serios, disciplinat, receptiv. Existau reguli stricte. Echipamentul trebuia să fie curat. Erau doi jucători de serviciu, care trebuiau să vină cu o ora înainte de antrenament, să dea mingile cu cremă, să le dea luciu. Când erai de serviciu, trebuia să speli toaletele, vestiarele. Echipamentul trebuia împăturat, nu era voie să-ţi miroase ciorapii, să vii cu pantalonii murdari. Lucram după metodica germană. Exersam mult la antrenamentele cu Szoboszlay pentru protejarea balonului, erau multe dueluri unu la unu. Am dobândit reflexe. Când să vină adversarul la minge, puneam piciorul, cădea jos. Mai târziu aveam multe dueluri tari cu Muzsnay”. Fotbal, fotbal şi iar fotbal, aceasta era singura distracţie a lui Sabău

 

Tags: , , ,

2 Responses to “Material excelent despre Ioan Ovidiu Sabau”

  1. rock60_70 Says:

    Mare pacat ca a lipsit la Mondialul din `94.Cu totul altfel am fi jucat cu el pe partea dreapta.

Leave a Reply

