Sibiul, o minunatie! Cum se pune in valoare un oras

Saptamana trecuta am vizitat scurt Sibiul. Cand am ajuns in centrul orasului si am parcat masina parca am intrat in alta lume, intr-o alta tara.

Frumusetea strazilor, caselor si cladirilor, absenta partiala sau totala a traficului, a masinilor si a zgomotului lor, zonele pietonale cu terase imbietoare, toate acestea creau o atmosfera unica si un confort iesit din comun.

Sibiul arata cums e pune in valoare un oras. o politica urbanistica moderna si inteligenta, ingrijirea si scoaterea in evidenta a patrimoniului creaza o atractie turistica la cel mai inalt nivel, un spatiu frumos in care cu siguranta si localnicii se simt cel putin la fel de bine ca si vizitatorii.

Se poate deci, si nu e deloc greu, este nevoie doar de bune intentii, competenta, de o constientizare a istoriei locului si de o apreciere a sa.

Majoritatea acestor ingrediente lipsesc in Cluj, un oras cu un potential turistic asemanator cu cel al Sibiului, dar care plateste scump incompetenta edililor. Oare cate zile si cati ani din viata clujenilor vor trece pana cand si Clujul se va prezenta localnicilor si vizitatorilor asa cum merita?

Pe langa a fi o adevarata Capitala Culturala Europeana, si un loc care merita pe deplin inscrierea in lista Patrimoniului Mondial UNESCO, Sibiul mai este ceva: spaima declansatoarelor si bateriilor aparatelor de fotografiat. Bateria mea s-a descarcat (doar catre sfarsit, din fericire), si am utilizat toate trucurile posibile pentru a forta aparatul sa mai faca cinci poze pe care nu mai intentiona deloc sa le faca. Rezultatul il puteti urmari in acest clip:

Tags: ,

2 Responses to “Sibiul, o minunatie! Cum se pune in valoare un oras”

  1. Stefan Zoltan Marina Says:

    Aseară pe la ora 21 am sosit acasă, din Sibiu. Cunosc Sibiul cam ca şi Clujul. Soţia e sibiancă. Alte argumente sunt de prisos.

    O istorioară care ar fi de râs dacă n-ar fi de plâns. Îmi aduc aminte, de parcă a fost ieri. Se întâmpla în 2005 (dacă memoria nu-mi joacă feste). Primar al Clujului era… Boc. O delegaţie suedeză a oraşului Goteborg venise în Cluj să (ne) împărtăşească din experienţa şi realizările lor privitor la dezvoltarea oraşului Goteborg. Printre invitaţi şi câţiva reprezentanţi ai Ordinului Arhitecţilor din Roânia filiala Transilvania. printre care, dacă n-aş fi fost şi eu n-aş mai fi povestit. Evident, reporteri, jurnalişti. Prezent şi PRIMARUL (!!!) Boc.

    Suedezii (pe specialităţi), încep expunerea (în engleză dar şi cu translator). Expunere fascinantă. Cu grafice, cifre, imagini, videoclipuri, tot “tacâmul”. O altă lume ni se derula în faţa ochilor. Deodată – ţrrr, sau binb-bang-bong-boc (mă rog, sunete specifice celulalelor). Răspunde Boc. Brusc se ridică şi, făra vreo explicatie sau scuze (la adresa delegaţiei suedeze, măcar) dispare. Eu fac o remarcă – L-o fi chemat Băsescu la el. Un jurnalist se arată ingrijorat daca şi-a rezervat bilet la avion. Râsete înfundate, chicoteli, rumoare. Suedezii, deşi uşor derutaţi (nu înţeleg ei cam ce se întâmplă). continuă prezentarea. La sfârşit, discuţii, comentarii. Eu remarc că Suedia, Goteborg sunt “prea departe” de noi. La 170 km. de Cluj este Sibiul. Pentru început să “maegem să vedem” cum au reuşit sibienii.

    Nu ştiu dacă vreo delegaţie a primăriei sau/şi a Consiliului Local s-au “deplasat” la Gotebotg, dar după cum “stă” Clujul, la Sibiu (cel puţin), NU!

    • transildania Says:

      Interesant, dar mai ales foarte trist exemplu de nepasare, rea intentie, lipsa de respect si incompetenta.

      Am impresia ca Primaria Cluj ignora cu buna stiinta “exemplul Sibiu”. Fostul arhitect sef al orasului Sibiu, Szabolcs Guttman nu a fost invitat la un concurs pentru ocuparea postului de arhitect sef al Clujului cand si postul era vacant si dl Guttman disponibil. De fapt nu a avut loc niciun concurs pentru acest post..
      In legatura cu demersul pentru Cluj -Capitala Culturala Europeana, primaria Cluj nu a cautat sa angajeze expertii care au lucrat pentru Sibiu inainte de 2007. Ei consiliaza acum concurenta Clujului, Iasul.

Leave a Reply

