Centrul de informare turistica clujean face de rusine Clujul la nivel international.

In urma cu o saptamana am vizionat o dezbatere politica pe un post local clujean. O dezbatere in care reprezentantul primariei, Ovidiu Campean, consilierul primarului Apostu, si responsabil de cultura si turism in cadrul primariei se lauda cu initiativele culturale si turistice ale administratiei municipiului si cu participarea la cele mai mare targ european, cel de la Berlin.

Nu prea tineam minte sa fi vazut in Centrul de Informare Turistica pliante in limba germana. Asa ca m-am dus sa verific inca odata. Intr-adevar, lipseste cu desavarsire un pliant in limba germana care sa prezinte nemtilor austriecilor sau elvetienilor obiectivele turistice din Cluj.

Exista un singur pliant in limba germana, unul mic, un fel de carte de vizita a Centrului de Informare. Cand l-am deschis am ramas socat! Este plin de greseli, greseli gramaticale grosolane. Acest pliant fie a fost realizat folosind Google Translate (si stie oricine ca Google Translate nu ofera o traucere corecta sau de calitate), fie a fost realizata de un prost vorbitor de germana, un incepator cu un nivel echivalent al unui elev submediocru.

In cele 128 de cuvinte ale textului responsabilii Centrului de Informare au reusit performanta de a introduce nu mai putin de 40 de greseli! Este vorba de mostra de crasa incompetenta si lipsa de profesionalism.

Intre timp presa locala semnaleaza participarea orasului la cel mai important targ de turism din Elvetia, cel de la Lugano, si acordarea unei distinctii pe care urmeaza sa fie primita de catre Cluj pentru patrimoniul arhitectonic din centrul orasului. Ne vom face de rusine si in fata elevetienilor, cu acest pliant si cu absenta ghidurilor turistice adevarate, in mai multe limbi de circulatie internationala promise de el.

Ca sa nu fiu inteles gresit, problemele legate de turismul din Cluj, mai bine zis absenta sa, sunt mult mai numeroase, serioase si complexe. Voi incerca sa le tematizez cu alta ocazie. Daca Clujul primeste o distinctie pentru patrimoniul sau cultural si arhitectonic atunci acest lucru este binemeritat, insa se va intampla in pofida (nu datorita) muncii primariei orasului. Este chiar culmea cu tupeului ca primarul sa se laude cu, si sa mentioneze, Muzeul de Istorie al Transilvaniei cand acesta este inchis de doi ani si deocamdata pe termen nelimitat.

***

Anexa 1: Textul pliantului Centrului de Informare Turistica al Primariei (greseli in bold)

Wer sind wir?

Das Fremdenverkehrsbüro

ist von dem Klausenburg Rathaus mit der Stütze der lokale Stadtrat gegründet. Sein Ziel ist die Förderung von dem touristische Bestimmungsort Klausenburg.

Wem wenden wir an?

den Besucher von Klausenburg, als auch den Einwohner von Klausenburg die ihre Stadt und die Freizeitmöglichkeiten besser kennen wollen

– den touristischen Einheiten, durch eine offene, äquidistante und sachliche Annäherung

Welche Art von Dienste bieten wir an?

Askunfte betreffend die touristische Sehenswürdigkeiten und die touristische Routen von der Stadt und von der Nachbarschaft, Hotels, Pensionen, Restaurants, Klubs, Tourismusagenturen, “Miete-ein-Auto”, als auch das Programm der lokale Erreignisse und andere Vergnügungsmöglichkeiten

– Herausgabe und kostenlose Verteilung von Broschüren, Karten und touristischen Reiseführer, in mehrere Sprachen internationalen Gebrauchs

kostenlos Zugang zu Internet für Tourismus verbundene Auskunfte, die interaktive touristische Karte u.a.

Anexa 2: Traducerea corecta

“Wer sind wir?

Das Fremdenverkehrsbüro (mai corect: Tourismusbüro)

ist von dem Klausenburger Rathaus, mit Hilfe des Stadtrates gegründet worden. Unsere Augabe ist die Förderung des touristischen Zieles Klausenburg.

An wen wenden wir uns?

– sowohl den Besuchern von Klausenburg als auch den Einwohnern von klausenburg, die die Stadt und die Freizeitmöglichkeiten besser kennenlernen wollen.

– den touristischen Betrieben, durch eine offene, äquidistante und sachliche Annäherung

Welche Dienste bieten wir an?

– Auskünfte über die touristischen Sehenswürdigkeiten und die touristischen Routen der Stadt und der Umgebung; über Hotels und Pensionen, Restaurants, Klubs, Tourismusagenturen, Autovermietungen, und über das programm der lokalen Ereignisse, und über andere Vergnügungsmöglichkeiten

– Herausgabe und kostenlose Verteilung von Broschüren, Stadtplänen, Karten und touristischen Reiseführern, in mehreren Sprachen internationalen Gebrauchs

– kostenlosen Zugang zum Internet für toristische Auskünfte, eine interaktive touristische Karte u.a.”

Tags: , ,

2 Responses to “Centrul de informare turistica clujean face de rusine Clujul la nivel international.”

  1. Stefan Zoltan Marina Says:

    Apostu… Al treilea, dupa Boc si Funar. Apotu deci, este “creatia” lui Boc. Boc, creatia, si acum re-“creatia” lui Basescu. Funar a ajuns in decor. sper ca acolo si ramane. Sper ca nici Boc nu va reveni la Primaria Clujului. Nici macar ca simplu functionar la ghiseu. Iar Apotu? Daca nici la anul clujenii nu-l vor trimite in decor… A mai ramas foarte putin. Nu vad nici o figura de viitor posibil edil, alternativa la Apostu, care sa fi fost promovata. Ce mai asteapta USL? Ce mai asteptam? Cat mai asteptam?
    De la Funar incoace Primaria Clujului, in mod sistematic, cu rabdare si “pricepere” a fost literalmente infestata cu o seama de incompetenti alesi dupa chipul si asemanarea celor trei. Cei cativa functionari profesionisti, competenti care mai rezista sunt “acoperiti” (citeste si “ingropati”) de incompetenti. Oricum, dupa chipul si asemanarea Marelui re/creator nimic nu misca fara Apostu. Iar nivelul de cultura si competenta al lui Apostu e aidoma dupa chipul si asemanarea… Dar, ma opresc aici pentruca cercul vicios (cum altfel?) s-a inchis.

    • transildania Says:

      Mai este un an pana la alegeri, destul timp pentru ca opozitia sa prezinte un candidat viabil.
      Dealtfel eu nu m-as baza doar pe persoana primarului, este nevoie dsi de o alta majoritate in Consiliul Local.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: