Ce a mai ramas de taiat? Reteaua feroviara!

Toate diversiunile din ultimele zile si saptamani (nationaliste, cu wikileaksuri, arestari preventive, divorturi, etc.) au un mare avantaj, doar pentru putere, fireste. Nu se mai prea vorbeste aproape deloc de teme mult mai importante, de masurile aberante luate de guvern sau de alternativele corecte la ele.

 

Un exemplu din ultimele zile: guvernul a decis, impreuna cu FMI, inchdierea si trimiterea la fier vechi a 4000 de km (circa 20%) din reteaua feroviara in urmatorii ani!! Anul acesta se face inceputul cu aproape 1500 de km de sine.

Dezmembrarea si vanzarea la fier vechi a sinelor este argumentata ca masura care genereaza bani pentru bugetul ministerului. In proiectul de act normativ ministerul si guvernul apreciaza ca aceasta masura nu are un impact macroeconomic, pentru mediul de afaceri, social sau de mediu!

 

Este inca un exemplu pentur modul in care FMI impune guvernului (iar guvernul accepta fara a obiecta) masuri cu efect devastator pe termen mediu si lung.

Romania nu sta prea bine in ce priveste calea ferata. In perioada 1870-1990 s-au construit peste 20.000 de km de cale ferata (desfasurata) ceea ce inseamna o lungime a rutelor de 11.000 de km. Pentru a compara lungimea infrastructurii la nivel international se foloseste coeficientul densitatii retelei (metri de cale ferata pe km² de teritoriu). Media UE este de 51 (m/km²). La loc de frunte in Europa figureaza langa Elvetia (122), Belgia (112), Germania (106), Austria (73), Marea Britanie (67) sau Franta (53) si tarile central si est-europene: Cehia (122), Ungaria (87), Slovacia (74) si Polonia  (71) – (sursa).

In Romania densitatea retelei este sub media europeana, insa inca la un nivel acceptabil de 45 m/km². Casarea a 4.000 de km de cale ferata ar duce-o pe unul dintre ultimele locuri.

 

Asta in vreme ce tarile dezvoltate, dar si statele noi in Uniunea Europeana investesc in calea ferata, pentru transportul de pasageri la viteze de peste 200-250 km/h si pentru transportul de marfa. Infrastructura feroviara este un atu pentru dezvoltarea economica si atragerea de investitii in productie si logistica.

Calea ferata este cel mai ieftin, eficient, economic, ecologic si de viitor mod de transport, mai ales pentru marfa, in conditiile in care peste cateva decenii combustibilele fosile se vor epuiza.

Infrastructura feroviara din Romania, atat cat este, e bine ca exista. In loc sa dubleze si sa electrifice liniile ministerul de resort vrea sa le demonteze, sa le distruga. Inca o “reforma” de succes…

 

 

 

10 Responses to “Ce a mai ramas de taiat? Reteaua feroviara!”

  1. adrian Says:

    ce a facut Carol I nu suntem in stare sa intretinem. inca un domeniu in care inceputul dezastrului post-decembrist se leaga in mod direct de numele Basescu. unele linii sunt sabotate cu buna stinta in interesul unor transportatori rutieri. este inadmisibil sa faci Bucuresti-Sibiu cu trenul in 7 sau 9 ore, dupa caz.

    • transildania Says:

      Da, si de parca am avea alternative rutiere. Nicio autostrada nu traverseaza Carpatii si legatura sudului, dar si estului si vestului Romaniei cu pietele UE este catastrofala.

  2. Stefan Zoltan Marina Says:

    De la autostrada “aeriana” a lui Sorin Oprescu la autostrazile suspendate temporar (ce conteaza 20, 50, 150 sau 200 de ani la “timpul” Universului?), la caile ferate romane suspendate sau ” aerinene” (fiind in “aer” oricum), nu e decat un pas mic pentru guvernanti si un (im)pas mare pentru… guvernanti. Auleu! M-am repetat?
    Poate ca nu intelegem noi “strategia” guvernului. Poate ca se preconizeaza (in taina, cum altfel?) un alt fel de transport. Si mai “aerian” – he,he. Cu balonul. Gazul, mai usor decat aerul, la indemana si ieftin, aproape gratis – extras din plamanii pensionarilor, ei insisi, in curand, mai usori decat aerul. Procedeul e simplu: In schimbul unei mese (mancare?) pe zi, pensionarii asezati pe scaunele pliante, puse la dispozitie de guvern, vor sufla ritmic, unu-doi, unu-doi. Baloanele (dirijabilele?, dar cine sa le dirijeze?) se vor ridica de la pamant si vor pluti maiestuos pe cerul senin al Romaniei. Incotro? Dar, cui ii pasa?

    • transildania Says:

      Pai Basescu le-a spus deja investitorilor arabi sa nu circule la sol, pentru ca o imagine buna despre Romania iti poti face doar din elicopter. Probabil asta e si “solutia” pentru toti investitorii care vor sa produca in Romania. Sa-si contruiasca o fabrica cu heliport/aeroport pentru transportul pieselor si a produselor.

  3. misu Says:

    Citat din ,,Protocoalele de la Toronto,,

    Vom transfera incet dar sigur multinationalele noastre in tari noi, cucerite de ideea de “economia de piata “, ca tarile din Estul Europei , Rusia si China, de exemplu. Pentru moment nu ne va interesa daca populatia lor reprezinta sau nu un vast rezervor de noi consumatori. Ceea ce ne intereseaza este sa avem acces , in primul rand la o Mana de Lucru Sclavagista -ieftina si nesindicalizata -pe care ne-o ofera aceste tari si cele din Lumea a Treia . De altfel , guvernele lor nu au fost instalate chiar de noi insine? Nu fac apel la ajutorul extern si la imprumuturile de la “Fondul Monetar International” si de la “Banca Mondiala” , care ne apartin noua ?

    Aceste transferuri ne ofera mai multe avantaje .Contribuie la mentinerea acestor noi populatii in iluzia unei “eliberari economice” si a unei”libertati politice”, cand in realitate le vom domina noi insine , prin pofta de castig si adancirea in datorii pe care nu le vor putea achita niciodata . In ceea ce priveste populatiile occidentale , ele vor fi mentinute in visul “bunastarii economice “, caci produsele importate din aceste tari nu vor suferi nici o marire a preturilor . Dimpotriva , fara ca ele sa-si dea seama de al inceput , din ce in ce mai multe industrii vor fi obligate sa-si inchida portile , din cauza transferurilor pe care noi le vom fi efectuat in afara tarilor occidentale . Aceste inchideri vor duce la escaladarea somajului si vor provoca pierderi importante de venituri pentru natiunile-state.

    Pentru a controla piata mondiala , va trebui sa deturnam productivitatea de la principalul sau scop-Eliberarea omului de duritatea Muncii. O vom orienta spre a o intoarce impotriva omului , aservindu-l pe acesta din urma sistemului nostru economic, astfel nu va mai avea incotro decat sa devina sclavul nostru, sau chiar un viitor delicvent.

    Aceste manipulari internationale de guverne si populatii ale natiunilor-state ne vor furniza pretextul de a ne utiliza F.M.I-ul pentru a determina guvernele occidentale sa puna in aplicare “bugete de austeritate ” , sub camuflajul reducerii iluzorii a “datoriei nationale”, al conservarii ipotetice a “cotei de credit international” si al imposibilei conservari a “linistii sociale”.

    Prin aceste masuri “bugetare de urgenta” vom fractura astfel finantarea Natiunilor-State toate “megaproiectele”lor care reprezinta o amenintare directa la adresa controlului nostru mondial asupra

  4. misu Says:

    ,,Protocoalele de la Toronto,, au fost stabilite in urma unei intruniri din anul 1967 si sunt o actualizare a ,,Protocoalelor Inteleptilor sionului,,. In luna iunie a aceluiasi an, capetele Ocultei se intrunesc la Toronto pentru a stabili directia si ultimele detalii ale planului “Caderii Natiunilor”. Actorii acelei reuniuni secrete de cel mai inalt grad erau membrii grupului “6.6.6”. Serge Monaste era convins, fara vreo dovada palpabila, ca acest for cu rezonante satanice continea la acea data conducatorii primelor 6 banci din lume, ai primelor 6 multi-nationale energetice si primii 6 producatori agroalimentari de pe planeta. Planurile lor mergeau doar in trei directii principale fara de care nu ne putem imagina societatea moderna. Pe scurt, controlul asupra tuturor factorilor de natura politica, economica si sociala din deceniile anilor 1970, 1980, 1990, va duce in cele din urma la preluarea tuturor formelor de putere mondiala prin instaurarea mult trambitatei “ Noi Ordini Mondiale”. Planul continua si in prezent nestingherit de nimic.
    Optsprezece ani mai târziu, (6+6+6, în timp), a avut loc o a doua reuniune de mare importanţă în Canada. Grupul celor 6.6.6. s-a întrunit din nou la Toronto, la sfârşitul lunii iunie, 1985, dar de astă dată în scopul de a finaliza ultimele etape dinaintea ofensivei, cu privire la căderea naţiunilor-state şi la preluarea Puterii Internaţionale de către Naţiunile Unite.
    jefuirea bogatiilor din Lumea a Treia , somajul , propaganda pentru libertatea drogurilor , abrutizarea tineretului natiunilor, ideologia “respectului de libertati individuale ” difuzata in sanul Bisericilor iudeo-crestine si in interiorul natiunilor -state , obscurantismul considerat ca baza a mandriei , conflictele interetnice si ultima noastra realizare , “restrictiile bugetare “, toate acestea ne permit in sfarsit sa asistam la implinirea ancestrala a “visului” nostru , instaurarea ” Noii Ordini Mondiale”

    evident vor aparea unii catei de serviciu si jigodii (agentii orbi)care vor spune ca sunt false dar ce exemplu mai bun vreti decit realitatea

    • transildania Says:

      Eu nu stiu ce e cu protocoalele acestea, nu ma intereseaza. Nu cred ca exista dovezi ca ce se spune acolo e veridic.
      Nu e nevoie de o conspiratie mondiala, ajunge “conspiratia” incompetentei guvernului.
      Si rolul FMI trebuie vazut asa: nimeni, niciun guvern, nu este obligat sa preia toate masurile propuse de FMI sau de alte organizatii internationale. Daca o fac este vina lor, nu a FMI-ului.

  5. Update despre trimiterea la fier vechi a retelei feroviare « transildania Says:

    […] transildania « Ce a mai ramas de taiat? Reteaua feroviara! […]

  6. zzzz1952 Says:

    S-o luam metodic.
    1. Avem (?) o tara care se {mai) numeste Romania.
    2. Avem un presedinta (!?) cu un nume (despre renume, la fix cacofonia, sau prenume mai tarziu): Basescu Traian.
    3. Basescu, un nume cu rezonante grele si nuantari fine.
    3.a. Base-scu(zati), mi-a sacpat.
    3.b. Ba, se/scu(la) Traian si facu ochiul drept roata (sau timona – tot un fel de roata) si zise: – sa privim drept, guvernarea Romaniei e mai usoara decat aerul.

    Ceea ce era de demonstat, s-a demonstrat: Romania (eterna si fascinanta) este mai usoara decat aerul. Ce ne mai trebuie cai ferate? Sau sosele.

  7. zing.ro | Tao Te Ching (în română) – Cartea despre Cale și Virtute Says:

    […] Un blog post grozav: https://transildania.wordpress.com/2011/03/31/ce-a-mai-ramas-de-taiat-reteaua-feroviara/ In plus poti citi acest post corelat: […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: