Interviu cu C. P. Tariceanu si alte recomandari

Recomand urmatoarele articole:

 

* Interviul foarte amplu acordat de Calin Popescu Tariceanu pentru mediafax (atentie, interviul se desfasoara pe doua pagini, a doua parte in linkul din josul primei pagini). In ciuda titlului foarte tendentios in interviu Tariceanu demonstreaza ca sustine in esenta toate deciziile majore ale conducerii PNL.

Si as evidentia in mod special trei aspecte din discursul domnului Tariceanu:

– analiza profunda, rationala a situatiei politice actuale, si solutiile necesare pentru ca democratia si prosperitatea sa fie reinstaurate in Romania.

– sublinierea faptului ca reforma Co nstitutiei este piatra de temelie a acestei schimbari, conditia necesara ca situatia actuala sa nu se mai poata repeta in viitor, obiectivul principal comun al partidelor de opozitie si liantul aliantei lor.

– domnul Tariceanu a anuntat in premiera ca in sesiunea parlamentara care va  incepe in februarie va demara un proiect legislativ care sa intareasca rolul Parlamentului si sa-i redea si in practica atributiile pe care le mai are doar pe hartie, si un proiect de lege a finantarii partidelor politice care sa elimine coruptia politica endemica din finantarea partidelor si campaniilor.

 

Tariceanu a facut si ieri cateva declaratii in completarea interviului (sursa) , citez un pasaj:

“În România de astăzi, e foarte important să găsim o soluţie politică şi, în viziunea mea, ea poate fi realizată cu PSD, pentru a face o platformă împreună, pentru ca România să redevină o ţară democratică, în care cetăţenii să-şi recapete încrederea în instituţiile fundamentale – şi aici mă refer în primul rând la Parlament – după ce şase ani am asistat la atacuri împotriva instituţiilor care sunt proprii preşedintelui şi Partidului Democrat”, a spus Tăriceanu.”

 

* Articolul “Patru destepti contra unei femei” din Cotidianul.

Pentru cei care nu stiu, femeia este doamna Alice Rotta, sotia unui milionar clujean care protesteaza de una singura zi de zi in centrul Clujului. Iar cei patru destepti (cinci cu moderatorul) sunt invitatii emisiunii “Ultima ora” de miercuri 19 ianuarie, un blogger, un fost minstru care compara constitutiile Romaniei si SUA, un nene nesimtit care ridea in fata invitati in timp ce aceasta vorbea si un regizor cu dificultati de exprimare in limba romana. Toti cinci au tabarat asupra doamnei Rotta, prezenta la distanta in studioul din Cluj. Am urmarit ieri inregistrarea emisiunii revoltatoare. Catuati-o si voi pe net in arhiva RealitatiiTV, daca doriti o mostra a unui linsaj mediatic perfid. Doamna Rotta, un exemplu de spirit civic, altruism, un cetatean veritabil caruia ii pasa de democratie si de concetateni chiar daca ea nu duce nici cea mai mica lipsa, a fost batjocorita in direct de catre toti invitatii.

Despre cat de rea este televiziunea “mogulului rau” m-am lamurit si cu ocazia emisiunii 3×3 de sambata in care fostul presedinte Emil Constantinescu a fost intrerupt in mod nerusinat de nenumarate ori inclusiv pentru a prezenta diversiunea cu salvatorul pensiilor militarilor din parcarea supermarketului.

 

Doamna Rotta invita clujenii sa i se alature miercuri intr-un mars al tacerii, mai multe detalii in Ziua de Cluj.

 

* A propos de proteste va rog sa cititi la Lilick despre diferitele forme de protest in legatura cu gestul profesorului universitar Michael Shafir si motivarea sa.

 

* Pe blogul Decantarea ideilor despre “Fraude si masuri posibile la votul prin corespondenta

 

* “Cum i-a deportat Stalin pe sasii ardeleni” – Romania Libera

 

6 Responses to “Interviu cu C. P. Tariceanu si alte recomandari”

  1. Solovastru Says:

    “Doamna” respectiva asa de plina de constiinta civica , a emis la un moment dat mirobolanta parere ca ea vede acum in Romania ca se produc primii pasi pentru instaurarea unei dictaturi . Rugata de catre ceilalti invitati sa compare totusi ceea ce se intimpla acum cu instaurarea regimului comunist totalitar doamna respectiva a sustinut ca ea nu vede nici o diferenta. Cineva care poate sustine o astfel de ineptie ori este idiot ori este rau intentionat .Pimii pasi prin care s-a instaurat comunismul in Romania au fost cu tancurile sovietice. Acum nu stiu ce se instaureaza insa oricine poate sa se duca la tv si sa-l injure pe basescu daca vrea. diferenta este evidenta insa nu si pentru crierul minuscul al doamnei respective.

    • transildania Says:

      Am urmarit emisiunea si doamna Rotta nu tras paralele cu regimul comunist totalitar. Tot ce a spus a fost de bun simt. Democratia este amenintata atunci cand toate deciziile le ia un om incalcand prerogativele, cand nu exista separatie a puterilor in stat, cand nu parlamentul ci guvernul face legile, fara dezbatere, pe genunchi, prin ordonante si asumare a raspunderii, cand la alte legi importante se masluieste grosolan votul in parlament si asta ramane fara consecinte, etc. etc.

  2. Hendrix Says:

    Am citit cu atentie interviul dat de Tariceanu, trebuie sa recunosc ca s-a descurcat EXCELENT intebarilor puse, unele extrem de tendentioase. Mie-mi crestea spontan tensiunea doar citind intrebarile formulate, tonul lor iar Tariceanu a raspuns extrem de elegant la toate! Om politic autentic, nu s-a pierdut cu firea in fata unui reporter extrem de rauintentionat.
    Citind doar titlul ai putea crede ca Tariceau este in total in dezacord cu deciziile lui Crin. MINCIUNA este evidenta, intrucat el vorbeste doar de ,,unele decizii”. Este extrem de clar ca reporterul portocaliu tot incerca sa-l instige impotriva lui Crin. Mai mult, il sacaia despre cum vede el partidul condus de Crin, daca va mai candida la sefia partidului etc etc. Interviul arata un Tariceanu liberal 100%, inteligent, independent, puternic. Cred ca pedeleprele au luat o mare tzeapa crezand ca noua ACD va produce fracturi in cadrul PNL.
    As vrea sa stiu care este parerea ta despre individul michael shafir. Am incercat sa postez la @Lilick ceea ce cred eu despre el si am fost CENZURAT. Adica pur si simplu n-a aparut. Azi m-a cenzurat din nou, editand numle lui shafir. De ce? Eu cred ca individul este un securist, ea este convinsa ca nu este. Din scrierile lui Goma reiese extrem de clar ce hram poarta acest shafir, scula a Securitatii de mult prea multa vreme. Daca ai o parere despre acest shafir, daca l-ai citit pe Goma, astept raspunsul tau.

    • transildania Says:

      Total de acord in ce-l priveste pe Tariceanu.

      Despre domnul profesor Shafir pot sa spun ca nu stiu, nu am citit ce a zis Goma despre el, si daca e adevarat sau nu.
      L-am “cunoscut” mai recent din paginile Observatorului Cultural, acolo unde si eu am publicat odata un articol.
      L-am remarcat la Obs Cultural ca un intelectual cu pareri transante, unul din tabara “europeana”, a normalitatii, nu din tabara paltinisana aparatoare de evolutii specificifice. Si de asta mi-a placut si imi place, si pentru ca este un aparator al democratiei, si un adversar al telectualilor gen TRU. Abia pe urma am aflat ca este un foarte apreciat profesor universitar, si mai mult din intamplare m-am impreitenit cu el pe FB chiar cu putin timp inainte sa-si anunte gestul de protest, care mi se pare absolut remarcabil si demn de evidentiat.

      • Hendrix Says:

        Frumos din partea ta ca recunosti deschis ca ,,nu am citit ce a zis Goma despre el”. Eu l-am citit pe Goma si nu doar cartile sale, adica inclusiv jurnalul sau pana in 2010. Pentru mine Goma este un REPER MORAL extrem de important, singurul intelectual roman care s-a luptat cu regimul comunist in mod deschis, pana a fost nevoit sa plece din tara.
        Ti-as spune doar ca nemernicul asta de shafir este unul din ,,holocaustologii” de serviciu ai Manastirii Secu care l-a acuzat deschis de antisemitism. Daca securistii n-au putut sa-l distruga ca scriitor, daca nu l-au putut ucide in mai multe randuri s-a inventat povestea asta. Iti las placerea sa afli singur cine sunt ceilalti securisti care il ataca pe Goma si apoi mai stam de vorba! Fiind un om de buna credinta ma indoiesc ca vei fi la fel de superficial precum @Lilick, care dimineata imi decreta pe blogul ca jegul asta securist ,,nu e”. Si sa n-o mai bat la cap ca ea stie mai bine, doar asa au informat-o niste persoane…

        • transildania Says:

          Hendrix,
          Paul Goma este un reper moral si Michael Shafir este un reper moral asa cum si ce am aflat despre el.
          A-i opune pe cei doi sau a-i compara nu este intentia mea.
          Nu stiu ce au avut intre ei si de ce s-au acuzat, in orice caz nu are nicio legatura cu demersul domnului Shafir de care am scris. Numai ca s-au acuzat nu inseamna neaparat ca vreuna dintre acuzatii este adevarata.
          Te rog sa ai mai multa grija cu limbajul pe care il folosesti.

Leave a Reply

