E oficial: PD-ul pune cruce Autostrazii Transilvania

Acum e oficial ce era evident in noiembrie: Autostrada Transilvania este ultima prioitate a guvernului si ea va fi practic abandonata, potrivit informatiilor din Ziua de Cluj.

 

Lucrarile vor continua doar la tronsonul Suplacu de Barcau – Bors,  fara legatura cu tronsonul existent  langa Cluj. Tronsonul Suplacu – Bors va deveni astfel cea mai inutila autostrada din lume, un adevarat “road to nowhere”. Nimeni nu poate ajunge la Suplacu de Barcau pentru a iesi din Romania pe autostrada; nimanui nu-i va folosi sa intre in Romania pe aceea autostrada daca ea se opreste la Suplacu.

Pentru finalizarea celorlalte tronsoane guvernul spune ca va cauta parteneri privati care sa construiasca si sa plateasca singuri in avans lucrarile. Aceasta “solutie” este insa un eufemism pentru amanarea sine die a proiectelor. nici un parteneriat public privat nu a fost realizat pana acum in Romania. Cel anuntat acum un an cu surle si trambite acum un an pentru tronsonul Comarnic -Brasov a fost reziliat unilateral dupa cateva saptamani de partenerul privat.

 

Ce inseamna aceasta decizie? Un dezastru pentru Transilvania si Crisana de nord:

– permanentizarea decuplarii de la reteaua de infrastructura europeana si izolarii fata de pietele UE

– intarzierea dezvoltarii economice, mai putine locuri de munca

– scaderea investitiilor straine, atractivitatea centrelor mari Cluj, Targu-Mures, Brasov, si a centrelor mai mici (Zalau, Turda, Alba, Sighisoara, Fagaras) pentru capitatlul strain va fi aproape zero

– scaderea valorii proprietatilor imobiliare

– persistenta dezavantajelor competitive a producatorilor industriali, agricoli, a intreprinzatorilor din turism, a IMM-urilor fata de concurenta interna sau externa

– nu in ultimul rind este o veste foarte proasta pentru regiunea Moldovei, fara Autostrada Transilvania nu va fi nici Moldova legata vreodata de pietele UE.

 

11 Responses to “E oficial: PD-ul pune cruce Autostrazii Transilvania”

  1. Garcia Muerte Says:

    La capitolul Infrastructura, Romania este o rusine pentru Europa. Mandria de roman (atunci cand ea exista) dispare cu desavarsire dupa ce urci pe autostrada la Szeged. Concediul de Revelion l-am petrecut in Tirol, in triunghiul Wattens/Insbruck – Merano (Italia) – Zillertal (partia de schi). Nu vreau sa fac referire la austrieci, germani sau italieni, pentru ca la ei lucrarile de infrastructura au o vechime mai mare. Dar Ungaria?Cum au reusit ungurii sa construieasca asemenea artere? Ungaria ne-a facut de ras prin faptul ca a adus la granita ei estica cateva noduri de interconectare. Autostrada maghiara M43 a ajuns la Mako, fiind inaugurata anul trecut. Fara continuitate la noi, din pacate.

    Lucrez intr-un domeniu usor conex cu cea ce se intampla in constructiile de drumuri din Romania. Firma mea livreaza piese de schimb pentru utilajele care lucreaza inclusiv la Autostrada Transilvania. Anul trecut a existat o situatie exploziva in randul celor care au devenit subcontractanti pentru Bechtel, deoarece acestia nu au mai primit la timp transele de bani din partea Guvernului. Soferii de pe autocamioane au inceput sa vanda motorina din rezervoare, componente de pe masini, pentru a-si asigura un minim de venit in conditiile in care salariile erau intarziate cu lunile.

    Din pacate Romania noastra a devenit tara proiectelor demarate dar niciodata finalizate. De ce? Explicatia este una extrem de simpla si tine tot de coruptie si grupuri de interese. Lucrarile incredintate prin licitatiile organizate de guvernul precedent si castigate de catre clientela acestuia sunt sarite din schemele de finantare bugetara in dauna unor noi proiecte incredintate de aceasta data clientelei economice a actualei guvernari. Nimic nou sub Soare. Dar e pagubos. Tare pagubos.

    • transildania Says:

      Un An Nou Fericit in primul rind.

      Intr-adevar rusinea ar trebui sa fie enorma pentru toti cei care intra in Romania din Ungaria (De fapt ne-au luat-o cu mult inaint si sarbii sau croatii, montenegrinii sau albanezii). Vroaiam sa mentionez si in postare: maghiarii ne-au spus de mai multe ori ca sunt cu autostrada aproape si la Mako si la Debrecen, si ca intr-un an ar fi cu ea in granita, ar putea-o duce in granita insa astfel ne-ar rdiculiza si mai mult.

      Desigur ca situatia infrastructurii se datoreaza coruptiei, dar si incompetentei si relelor intentii. Restul (“Nu sunt bani”) sunt pretexte.

  2. savulescugabriel Says:

    http://esbalogh.typepad.com/hungarianspectrum/2010/12/chinese-financing-of-hungarian-projects-and-sovereign-debt.html

    Ungaria si-a rezolvat probleme de infrastructura perfectand un barter deficite bugetare vs mentenana la drumuri si poduri.

  3. Hendrix Says:

    Autostrada Transilvania are o istorie mai aparte, fiind incredintata direct firmei americane in 2004, pe timpul guvernarii lui nastase, ca si contrapartida economica pentru sprijin politic american. La fel ca si ,,tainul” de care vorbea ba-secu in campania din 2004, cu referire la Raffarin.
    Dupa alegerile din 2004 lucrarile au fost inghetate si contractul…reevaluat! Cine era ministru atunci? Tovarasul gheorghe dobre, tipul care fusese implicat si in mineriada din iunie 90!!! Blocarea a durat vreo 2 ani, pana cand pedeleprele au fost eliminate din guvern pe 1 aprilie 2007.
    Ministrul liberal Orban a fost cel care a deblocat finantarea lucrarilor incepute si inghetate pe vremea pedeleprelor. S-a construit mult pe tronsonul Gilau-Campia Turzii si Suplacu de Barcau-Bors. Pana la alegerile din 30 noiembrie 2008 lucrarile au avansat mult dar n-au fost finalizate.
    Pedeleprele ce s-au gandit? Hai sa continuam finantarea lucrarilor incepute de pesedisti si continuate de liberali iar NOI SA TAIEM PANGLICA! Zis si facut! Pe 1 decembrie 2009 au taiat panglica pe tronsonul Gilau-Turda iar in jurul datei de 1 decembrie 2010 comicaria a atins apogeul: s-a taiat panglica pe cei 10 km intre Turda si Campia Turzii.
    Ce va fi in continuare? NIMIC, ati ghicit! Pedeleprele au mai bagat bani in 2009 si 2010 doar ca sa finalizeze lucrari in stadiu AVANSAT de executie, atat! N-au facut decat sa profite politic, propagandistic de taierea panglici pe cele doua microtronsoane. Vor avea bani pentru finalizarea tronsonului Suplacu de Barcau-Bors? NU! Costa prea mult si nu vor avea timp sa taie panglica, asa ca vor lasa totul balta!
    Singura investitie care va continua in ritm alert va fi terminarea autostrazii Bucuresti-Ploiesti. S-au gandit pedeleprele ca ar avea timp pentru o noua taiere de panglica si vor actiona in consecinta!

    • transildania Says:

      Corect, au taiat panglica inainte de prezidentiale pentru 40 de km si dupa un an in care s-au mai terminat 10 km au mai taiat odata o panglica, chipurile pentru ca acum s-a inaugurat intreg tronsonul de 50 de km.

      Alt lucru mai putin stiut este ca dupa blocarea lucrarilor timp de doi ani de catre Dobre pentru “reevaluare”, dupa reevaluare autostrada costa dublu fata de suma contractata initial. Se poate verifica totul iar ministru atunci era Berceanu.

    • atreides Says:

      A propos, putem oare afla de undeva cam in ce proportie era finalizat celebrul tronson Campia Turzii-Gilau cand a plecat guvernul Tariceanu? Eu l-am auzit la un moment dat pe Tariceanu spunand ca pedeleprele nu au facut altceva decat sa faca marcajul pe autostrada, restul ar fi fost gata. Probabil n-o fi chiar asa, dar daca intr-adevar pedeleprele au facut foarte putin, atunci e vina PNL ca nu le-au dat peste bot atunci in 2009 cand astia se laudau ca ce tari sunt ei, ca au facut 42 de km intr-un an, in vreme ce PNL a facut 5 in doi ani (asta a fost o manipulare absolut jegoasa, si foarte slab contrata de PNL, pai numai centura Pitestiului are vreo 15km).

      • transildania Says:

        Sigur e o manipulare la care s-a raspuns prea putin si prea incet. Ar trebui verificat, si cel mai in masura sa stie date exacte ar fi Ludovic Orban.
        La tronsonul Gilau-Turda s-a lucrat inca din 2004-2005, pe urma un an si ceva lucrarile au fost intrerupte, dar s-au reluat tot in timpul guvernului Tariceanu.
        La fel si pentru tronsonul Suplacu – Bors.

  4. Hendrix Says:

    @atreides Este de domeniul evidentei ca pedeleprele n-au avut in vedere decat o operatiune de IMAGINE atunci cand au inaugurat cu mare pompa cei 32 km in 2009. Nu stiu exact in ce masura era realizat tronsonul in decembrie 2008, la finalul guvernarii Tariceanu, dar ma indoiesc sa fi fost sub 85%! Cam aceeasi poveste si cu extensia de 10 km finalizati acum o luna.
    Nu m-a mirat deloc calculul lor pragmatic, politica facuta doar pe imagine si atat. M-a mirat faptul ca reactia PNL a fost extrem de slaba. Ei trebuiau sa fie primii care sa arate in ce proportie era gata tronsonul la finalul mandatului lor. Intrebarea trebuie sa sune extrem de sec: in ce proportie era realizat tronsonul in decembrie 2008?
    Pedeleprele si-au pus in miscare trompetele care au repetat LOZINCI cu numarul de km realizat de ei, in contrapondere cu PNL. Uitand intentionat sa spuna cat a fost aportul lor real in finalizarea lucrarii. Principiul lor? O MINCIUNA repetata de sute de ori va trece drept un adevar! Nimic nou, aceasta propaganda a fost folosita pe scara larga de comunisti, fiind una din principalale arme ale manipularii si dezinformarii. S-a lucrat ca dupa manual, nu crezi?

    • atreides Says:

      Exact, PNL parca era anesteziat in 2009 in fata a tot ceea ce declarau pedeleprele. Mare pacat….

  5. transildania Says:

    @Atreides, Hendrix
    Ar mai fi de adaugat ca in timpul cabinetului Tariceanu mai ales Ludovic Orban a initiat primi pasi pentru realizarea unor sosele rapide (mini-autostrazi) extrem de necesare:
    – centura adevarata a Clujului (est-vest, de la Autostrada pana la aeroport)
    – soseaua rapida Sebes-Turda care sa faca legatura intre Sibiu, si autostrada Transilvania
    -soseaua rapida Baia Mare -Zalau care sa faca legatura intre Baia Mare si Autostrada

    Prima masura a guvernului Boc 1 a fost sa arunce la cosul de gunoi aceste proiecte. Inclusiv centura adevarata a Clujului!! (de 7 ani se lucreaza fara succes la o falsa centura care nu are legatura cu autostrada si nu ar decongestiona cu nimic traficul din oras).

  6. Despre 2012 Says:

    […] de noduri pe care fiecare dintre noi ar trebui sa le stim. S-ar putea sa ti se para relevant si: https://transildania.wordpress.com/2011/01/06/e-oficial-pd-ul-pune-cruce-autostrazii-transilvania/ Tags: noduri, noduri animate, noduri folositoare, pregatire 2012, supravietuire […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: