Autostrada Transilvania de izbeliste/ la anul taxe pe toate autostrazile

In pofida declaratiilor ingenios inscenate cu ocazia diferitelor taieri de panglici, Autostrada Translivania nu a fost si nu este o proioritate pentru guvernul Boc.

Guvernul al carui premier se impopoteaza cu finalizarea unor scurte tronsoane, de parca ele ar fi fost lucrate abia in ultimii doi ani. Contractul pentru Autostrada Transilvania a fost semnat in vara lui 2004, de atunci au trecut cinci ani si jumatate, prima masura a ministrului transporturilor Dobre (PD) in 2005 a fost blocarea lucrarilor (pentru renegocierea contractului, care dupa renegociere a devenit de doua ori mai scump si nefavorabil decat fusese initial) iar in cele din urma s-au finalizat 52 de km din aceasta autostrada. Deci aproximativ 10 km pe an, sau 800 de metri pe luna.

Insa nu este asta vestea proasta (orice milimetru de autostrada este binevenit), ci alta: constructia autostrazii Transilvania va ramane in stadiul actual, continuarea ei nu va fi pe agenda prioritatilor guvernului si ministerului in perioada urmatoare, si asta cu toate ca un alt tronson al ei este finalizat in proportie de 40%. acest lucru reiese foarte clar din eclaratiile lui Boc si al ministrului Boagiu din weekend si de astazi. A3 va fi lasata de izbeliste, fara legatura vitala cu autostrada Budapesta-Debrecen. Putem soune deci in mod definitiv Adio investitiilor straine, iar producatorii autohtoni vor avea in continuare un handicap insurmontabil pentru a face fata concurentei internationale.

Daca nu ar fi de ajuns ministerul si guvernul pregatesc pentru anul 2011 introducerea taxarii tuturor autostrazilor (?) existente.

Nesimtire fara margini

Cu ocazia inaugurarii petecului de autostrada Boc aduna toti kilometrii de autostrada (la care se lucreaza ani buni) care au fost sau urmeaza sa fie finalizati incluzand si centuri care nu sunt autostrazi:

Anul acesta vom finaliza, pe lângă cei 12 km, de aici, de la Câmpia Turzii, cei 20 km din Bucureşti, de la Chitila la Voluntari, în regim de autostradă, şi cei 14 km de la Sibiu care fac parte din coridorul IV.

Deci, practic, anul acesta avem finalizaţi 46 km de autostradă. Dacă la aceştia îi adăugăm şi pe cei de anul trecut, şi anume mă refer la cei 42 de aici (Autostrada Transilvania – n.red.) plus 14 km centura Ploieştiului, tot în regim de autostradă, plus cei 14 centura Timişoarei, tot în regim de autostradă, avem 70 plus 46, adică 116 km. E o medie de aproape 60 km de autostradă pe an şi, dacă după Revoluţie s-ar fi făcut în fiecare an o medie de 60 km, vă daţi seama că am fi avut peste 1.200 de km de autostradă”, a adăugat Boc. ” (sursa:  ziuadecj.ro)

Din ultimii 20 de ani cca. 5 ani la carma minsterului a fost Traian Basescu, cel care explica tuturor cat de tampiti sunt cei care vor autostrazi si ca Romania nu are nevoie de ele, iar alti cca. 5 ani au fost pastoriti de PD-istii Dobre, Berceanu si Boagiu.

UPDATE: Ambasadorul Germaniei la bucuresti a confirmat faptul ca Daimler-Benz a respins alternativa Romaniei ca locatiei pentru noua sa fabrica Mercedes (in detrimentul Ungariei) din cauza infrastructurii – mai bine zis a lipsei ei.

2 Responses to “Autostrada Transilvania de izbeliste/ la anul taxe pe toate autostrazile”

  1. Patratzel Says:

    bun articol .. facui si eu o poza poate iti place http://patratzel.com/neseriosu/telecomanda/

  2. E oficial: PD-ul pune cruce Autostrazii Transilvania « transildania Says:

    […] PD-ul pune cruce Autostrazii Transilvania By transildania Acum e oficial ce era evident in noiembrie: Autostrada Transilvania este ultima prioitate a guvernului si ea va fi practic abandonata, […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: