Blog. De ce? Si despre ce?

Blogul mi se pare un instrument excelent de a impartasi informatii, opinii, pareri, si de a le discuta, dezbate cu altii.

Voi aborda pe acest blog teme romanesti, pentru ca nu mi-e indiferent ce se intampla in Romania, pentru ca urmaresc – cateodata in mod intens, altadata mai putin – ce se petrece in Romania.  Si se petrec in general lucruri intresante, palpitante. Romania se afla in fata multor rascruci de drumuri. Nu are in momentul de fata in opinia mea nici o democratie consolidata, nici institutii publice consolidate, nici o constitutie politica buna si utila, nici o constitutie economica stabila sau promitatoare, cu toate ca au trecut 20 de ani de la revoutia din decembrie 1989. Sunt doua directii, cai principale divergente pe care se poate indrepta Romania aflandu-se la rascruce. Una, cea vazuta si traita si experimentata in ultimii 20 de ani, “originala”, improvizata, balcanica, fara principii, fara reguli, fara busola. O afundare tot mai adanca intr-o prapastie, intr-o groapa din care este greu de iesit. Mai exista si o a doua cale, a normalitatii, a firescului, a bunului-simt, a ratiunii. Era o zicala pe care am auzit-o, nu mai stiu citatul original, dar suna cam asa: “Omul prost nu invata nimic din propriile greseli, omul destept invata din propriile greseli, iar omul inteligent invata si din greselile altora”. Eu mi-as dori ca Romania sa aleaga calea inteligenta, nu doar in a-si cunoaste mai bine istoria si a nu repeta greselile proprii, ci si a invata din experienta altora.

Din acest motiv as vrea ca acest blog sa fie o platforma pe care sa abordez diferite teme: nu neaparat doar de politica, si nu neaparat teme care tin de actualitatea de moment.  Vreau sa scriu despre regulile si legile fundamentale ale unui stat, despre constitutie; despre economie si politica economica; despre infrastructura, turism si patrimoniu; si nu in ultimul rand despre provincia mea natala Transilvania.

Va invit sa cititi,  sa comentati si sa ma criticati.

 

5 Responses to “Blog. De ce? Si despre ce?”

  1. Lilick Says:

    TransilDania. Suna frumos… Un tinut virtual cu radacini in tinutul natal.🙂

  2. transildania Says:

    Deocamdata e abia la inceput acest tinut virtual, abia s-a nascut. Sa vedem cum va reusi sa creasca.

  3. Deceneu Says:

    Felicitari!

    Poate gasesti material pentru preocuparile tale si la mine pe blog.

  4. transildania Says:

    @Deceneu

    Multumesc!
    Am intrat si am sa mai intru des la tine. Se pare ca gandim la fel si ma bucura. Am sa ma inspir si de la tine si oricum am si eu mult material.
    Sunt multe teme complexe si relationate intre ele. Sper sa le pot descalci si sa le prezint si eu pe rand si detaliat.

Leave a Reply

